yang sudi singgah....

Thursday, April 26, 2012

meh crite pasal aktiviti lain..

meh dekat sket. kita nak crite pasal aktiviti kita selain g kebun di hujung minggu. nak tau apa hobi kita? apa lagi, masak, masak, dan masak. eh bukan masak, baking, baking dan baking... haaaa baru betul. sebenarnya, dua2 pun kita suke. satu kepuasan bila dapat baking dan masak sesuatu yg anak2 suke makan. antara yang kita wat baru-baru ni dan lama-lama dulu, mushroom soup resepi dr dapur jejaka sedenak. sapa lagi kalau bukan cik mat gebu, garlic finger bread dr izah the muffin lover yg dpt dr tun telani, ika n kwn2 lain, red velvet marble cheese brownies dr dapur kak ummi kuantan dan banyak lagi la. satu hari tu kita pernah try masak daging kaprau resepi dr dapur kak jee. memang sedap. kita ni crite aje la. benda semua dah tak de sbb bila hari2 fre kita wat n budak2 makan. mana nak ada lg ye tak. gambor pun ada yang sempat snap ada yg langsung lupa nak snap. kita ni bukan le bloggers tegar. nyambil, nyambil je bila sempat tp selalu je fre pi jenguk dapur kawan2 sampai ke singapore (rima),  melben (TTM)  n usa lagi (si my kitchen snippets). jauh tu kita bjalan carik resepi. mana sempat kita try, yang tak sempat simpan dulu dlm list.

haaa, kat sini ada sket gambor yang sempat snap guna kamera handpon cikai....

ni cistat kita ambik resepi kat dapur azlita masam manis dr JB. resepi ni pun rujukan dr kwn lain tp tak ingat sapa. mintak ampun ye...

 ni dia red velvet marble cheese brownies, memang sedap. wat masa kat opis ada jamuan perpisahan. selalu kita wat choc marble cheese brownies, kali ni tukar pulak.

 haaa, yang ini projek anak pompuan ku. rainbow cupcake, pun ambik dr dapur ita masam manis. mintak halal ye ita. 

ni rainbow cupcake selepas diaisingkan sebab nak bagi lecturer sebelum habis sem hari tu. lecturer pun kata sedap cupcake ni.

kita mintak maap kat kengkawan semua, gambor idak le lawa benor. bukan dslr kan. yg penting ada peristiwa untuk dirakamkan. dan mintak maap juge kat kawan2 yang tak disebutkan di sini tp rasa2 resepi tu sumber dr mereka. maap banyak, banyak.... kawan2 sudi kongsi ilmu, kita pun cube le mana yang kita suke. terima kasih semua, moga Allah membalas jua perkongsian kalian.

No comments:

Post a Comment